Bel ons op  020 - 671 53 36

Aanpak

Persoonlijke Aanpak

Meerschap staat voor een persoonlijke aanpak. We werken graag met jonge professionals die net van school komen. Of bezig zijn om hun school af te ronden. Dit is een fijne en succesvolle wisselwerking. Het levert ons nieuwe inzichten en technieken. En in combinatie met ervaren krachten maakt het ons slagvaardig en professioneel in het oplossen van problemen. Uiteindelijk draait het allemaal om het oplossen van problemen. Een proces is hierbij belangrijk maar een medewerker is doorslaggevend.


Julian Kok - accountmanager bij Meerschap: “Ik werk hier inmiddels zo’n zes jaar met plezier. Dit met name omdat ik ICT kan koppelen aan de zorg waar ik altijd affiniteit mee heb gehad met een vader als huisarts. Doordat we een relatief klein bedrijf zijn met een hecht team, word je altijd gehoord en is Meerschap niet bang om te veranderen wat ik als zeer prettig ervaar.”

Denny Buijs - system engineer bij Meerschap: “system engineer bij Meerschap: “Voor mijn opleiding IT bij het ROCvA heb ik meerdere stages moeten doen. In 2009 ben ik gestart bij Meerschap met het uitvoeren van mijn eerste stageperiode. Dat beviel mij (en Meerschap) zo goed, dat ik mijn volgende stageperiodes ook hier heb uitgevoerd en ook gedurende mijn opleiding hier ben blijven werken. Na mijn opleiding ben ik direct fulltime aan de slag gegaan. Ik vind het geweldig om een netwerk netjes te maken en duidelijk in kaart te brengen. Tevens vind ik het leuk om nieuwe (software)techniek te ontdekken. Naast mijn werk als system engineer onderhoud ik ook de site van Meerschap.”

Tanja Witte - service specialist bij Meerschap: “Vanaf het moment dat ik mijn eerste eigen pc aanschafte wist ik dat het uitzoeken van foutmeldingen op de pc in mijn bloed zat. Ik heb altijd functies gehad bij dienstverlenende bedrijven en die combinatie; passie voor het oplossen van problemen en een dienstverlenende instelling, maakt mijn functie binnen Meerschap als iets wat op mijn lijf geschreven is. Elke dag ga ik met plezier naar kantoor, omdat ik één van mijn hobby’s mag uitvoeren. Een andere hobby is duiken. Ik ben vaak onder de waterspiegel van de Vinkeveense plassen of in de duikwinkel in Vinkeveen te vinden.”

Diensten

Diensten op maat

Bij het kiezen van een serviceovereenkomst is de portemonnee vaak bepalend. Dit is logisch; iedereen probeert de overhead zo laag mogelijk te houden. Wij ook. Toch zien wij klanten vaak doorgroeien van onze Beschikbaarheidsovereenkomst naar de All-in overeenkomst. Een vast bedrag per maand zonder sluipkosten. Dit komt voornamelijk door het toenemend belang van security. Maar ook door de toenemende kosten van het herstellen van problemen. Zo kan het voordeel van een goedkope werkplek snel verdampen, wanneer de werkplek binnen 2 jaar traag en onwerkzaam blijkt. Meerschap is geen prijsvechter. Dat weten we. Wij leveren diensten op maat en dat maakt ons iets duurder. Security vormt echter wel een integraal onderdeel van onze dienstverlening en van de oplossingen die we verkopen. Hierdoor hebben wij grip op de netwerken die we beheren en verkopen we werkplekken die standhouden. Dit zien we ook in de tevredenheid van nieuwe (en bestaande) klanten. Zij zijn vaak tevreden over de know how die wij bieden. En ondanks dat we dan iets duurder zijn, blijkt een klant door onze oplossingen onder aan de streep minder kwijt te zijn.

Werkwijze

Duidelijke werkwijze

Het systeembeheer en specifiek het remote monitoren van netwerken is de afgelopen 5 jaar sterk veranderd. Daar waar callregistratie, remote beheer en monitoring eerst verschillende systemen waren, zien we nu integrale oplossingen die het gehele netwerk beheren. Meerschap maakt gebruik van MSP Manager van Solarwinds. Hiermee kunnen we alle calls registreren, het remote beheer verzorgen en alle systemen preventief bijwerken. Werkplekken kunnen bijvoorbeeld geautomatiseerd servicedesk calls aanmaken bij een vollopende harde schijf of een verouderd antivirus. Op die manier kunnen we (security) problemen voor zijn en weten we precies welke werkplekken zijn bijgewerkt. Of niet. Op die manier houden we vinger aan de pols en leggen we alles vast in één geïntegreerd systeem. Duidelijker kan niet.

Oplossingen

Slimme Oplossingen

In samenwerking met partners werken we aan gerichte oplossingen voor de zorg. Oplossingen waarmee we veel kosten kunnen besparen en die aansluiten op het netwerk zoals wij dat in beheer hebben. Dit doen we geheel transparant: de partner kent het product, wij het netwerk. En samen werken we aan de oplossing. Hieronder enkele voorbeelden.

Managed Print Services (MPS) - In samenwerking met Vitasys bieden we een managed printoplossing waarbij je écht per pagina kunt betalen en grote voordelen kunt behalen. Veel huur- of managed printoplossingen werken met een dekkingspercentage. En een hogere prijs per extra pagina. MPS doet dat anders. Wij installeren software die gedurende een bepaalde periode het daadwerkelijk printpatroon bekijkt. Dus niet bij benadering maar reëel. Vervolgens leveren wij een tonerberekening die op basis van een voorschot wordt voldaan. En dan het beste: dit voorschot wordt één keer per jaar verrekend met het daadwerkelijke gebruik. Net als energie en water. Dus zonder strafkosten per extra pagina en inclusief het printeronderhoud.

Bellen over internet (VoIP) - Bellen over internet kan al een hele lange tijd. Dit is niet nieuw. De crux zit echter in het behalen van echte voordelen. Zowel in kosten als gebruik. Vaak blijft een oude ISDN2 lijn toch nog actief. En wordt er maar half gemigreerd. Het zijn ingewikkelde trajecten waarbij je moet samenwerken met specialisten. Meerschap werkt samen met een Nederlands bedrijf met eigen ontwikkeling. Zij snappen en kennen het Nederlandse belgedrag en weten letterlijk welk koper er in de grond ligt. Kortom zij weten wat wel en niet kan en zodoende hoef je niet voor elke extra functie te betalen. En dan levert VoIP je ook letterlijk wat op.

Beveiliging op orde

Veilig werken is niet een oplossing maar gewoon een kwestie van doen. Zowel voor gebruikers als voor beheerders. Je moet echter wel weten hoe je veilig kunt werken. En daar kan Meerschap bij helpen. Met het NEN 7510 handboek als leidraad nemen we onze klanten mee naar een veiliger werkomgeving. We leggen alle veiligheidsafspraken vast in een Information Security Management System (ISMS) op maat.

Referenties

Tevreden klanten



Gezondheidscentrum Wantveld (Marlies Batteram) - Meerschap komt al bijna 15 jaar in ons centrum en is met ons meegegroeid. Zowel qua organisatie als qua netwerk. Natuurlijk levert dat soms uitdagingen op. Er gaat in een gezondheidscentrum zo nu en dan echt wel wat mis qua ICT. Meerschap weet echter altijd met een goede oplossing te komen. Wij maken hiervoor gebruik van een All-in overeenkomst. Maar misschien nog belangrijker: het zijn aardige mensen die we graag over de vloer hebben. Als je een betrouwbare partner zoekt, dan kan ik Meerschap van harte aanbevelen!

Apotheek De Vogel (Willy Davits en Raoul Moeniralam) - Apotheek de Vogel is gevestigd aan het Kattenburgerplein, tegenover het Scheepvaartmuseum. Een echte Amsterdamse apotheek. Meerschap heeft ons geholpen het netwerk op orde te krijgen. Het was een wirwar geworden en er stond ook nog oude seriële apparatuur (voor het cluster). Inmiddels is onze apotheek helemaal gemoderniseerd en is het IT beheer met monitoring mooi op orde. We maken gebruik van een Preventieve overeenkomst (voor beide apotheken). De Vogel heeft Pharmacom en Czaar Peter CGM. Meerschap is een fijne partner die letterlijk orde op zaken kan leveren in je IT.

Contact

Stuur ons een bericht

Naam

E-mailadres

Bericht

Adresgegevens

Sloterweg 1210 - 1066 CV - Amsterdam

020 - 671 53 36

info@meerschap.nl

www.meerschap.nl

Locatie